onsdag den 4. juni 2014

RAMT!

Jeg blev ramt i dag.
Ikke sådan fysisk, vel.
Men sådan lige i solar plexus. 

En veninde fortalte om en 14 årige pige, som skal skifte skole fordi hun mobbes. Det bliver godt for hende. 
Hun berettede om hvordan pigen måler sin popularitet i `likes`på bla. Facebook og Instagram. At for hende er det popularitets-barometeret!
At hvis ingen, eller få `liker`, så har hun fejlet...

AV! 
Og mere av, da det faktisk ramte lige i plet hos mig.

Jeg er frygtelig bange for ikke at blive `liket´. Ofte ses det ikke, for jeg skjuler min usikkerhed ret godt - og kun dem der kender mig hudløst kan se hvornår jeg bliver usikker. 
MEN! Ikke desto mindre bor der en lille usikker pige inde i mig. En pige som er så bange for ikke at være god nok og ikke slå til.

Jeg er blevet meget bedre til at håndtere det med årene, og sige PYT.
MEN! I perioder måler jeg også mine popularitet. Især på Instagram.
Hvorfor har jeg kun 300 følgere, når andre har 8000?
Hvorfor er der kun 20 der liker mine billeder?
Er jeg virkelig så uinteressant?

Jeg stoppede sågar helt med at blogge, fordi der ingen aktivitet og kommentarer var.
Ergo var jeg bare ikke god nok! 

AV!
Tænk at jeg skulle blive så klog på mig selv i dag.

Heldigvis har jeg, ude i den virkelige verden, en fantastisk familie og de allerbedste venner som ´liker´mig for lige netop den jeg er. Og ikke for de billeder jeg ligger på et socialt medie, eller for et indlæg jeg skriver på bloggen.
De elsker mig for den jeg er, selv med morgenhår og sure tæer.
OG det er da det allermest vigtige her i livet!

Og de sociale medier, har også givet mig en håndfuld af de allerbedste veninder man kan ønske sig - og det er NOK for mig ;o) 

2 kommentarer:

  1. Frygteligt... Uff
    Jeg oplever faktisk af og til at pigerne i min datters klasse er hårde og uretfærdige ved hinanden især på ig :(

    SvarSlet
  2. Og nu har dit indlæg ramt mig! For hvor er drømmen om kommentarer på bloggen dog desperat og langt ude. Min blog er en uge gammel og har virkelig haft mange følelser, omkring de pokkers kommentarer. MEN er blevet enig med mig selv om, jeg skriver fordi jeg hygger mig med det, og kommentarerne jo ikke kan ændre på det.

    Håber du fortsætter med at blogge :-)

    SvarSlet

TAK, fordi du giver dig tid til at skrive en kommentar - det gør mig glad.