fredag den 8. januar 2010

I går var det boller, i dag er det...

...Banankage ;o)

Jeg deler lige ud af mine yndlings opskrifter. Og denne banankage er oprindelig fra Arla.dk - men jeg har ændret en lille smule i den, så den er helt efter min (og familiens) smag ;o)

Du skal bruge:
3 æg
170 g sukker
2 tsk vaniljesukker
125 g hvedemel
1 tsk bagepulver
100 g smeltet, afkølet smør
3-4 mosede bananer (alt efter hvor svampet man ønsker den)
100 g hakket chokolade
75 g hakkede hasselnødder (chokolade og nødder kan undlades, det gør den bare mere lækker, synes jeg)
Bagetid: Ca. 55 min. ved 175°.

Pisk æg, sukker og vaniljesukker til en luftig æggesnaps. Bland mel og bagepulver sammen og vend det forsigtigt i dejen, skiftevis med smørret. Vend de mosede bananer i. Tilsæt chokolade og nødder. Hæld dejen i en smurt franskbrødsform (ca. 1 liter) og bag kagen nederst i ovnen. Vend den ud på en bagerist og lad den afkøle.

Mums - filibaba ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

TAK, fordi du giver dig tid til at skrive en kommentar - det gør mig glad.