onsdag den 20. oktober 2010

Suppetid

Noget af det jeg elsker mest ved efteråret, er at det er suppetid.
Her til aften har vi fået kartoffel-porresuppe - Mums!
Det smager så lækkert, og ungerne er vilde med det ;)
Jeg har desværre ikke et billed at vise af herligheden. Men! Jeg deler gerne opskriften...

Kartoffel-porresuppe til 4. pers.
50gr smør
400 gr porrer i skiver
500 gr kartofler i små tern
1 stort løg - eller 2 små ;)
1L hønseboullion
Salt & peber
½ dl fløde
1 dl mælk

Smørret smeltes i en gryde, kartofler, porrer og løg tilsættes.
Vend det godt rundt i smørret og krydr med salt & peber.
Lad det simre i 10-12 min under låg, ved svag varme.
Tilsæt boullion og bring suppen i kog. Lad den simre i 8-10 min til grøntsagerne er møre (ikke udkogte).
Blend suppen, tilsæt mælk og fløde og smag til.
Kan serveres med knust bacon og lækkert brød.
Velbekomme ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

TAK, fordi du giver dig tid til at skrive en kommentar - det gør mig glad.