søndag den 10. januar 2010

Det er ren Hüttemeier det her....

...Altså uden skåne-ærmerne ;o)
Jeg har i dag bagt pølsehorn, efter en ny opskrift. Og hold nu k*** - hvor er de lækre ;o)
MUMS -filibaba.....


Så dem får I da lige fornøjelsen af, at få opskriften på her:


Til 24 stk skal du bruge
50 g gær
1 dl vand
2 dl cremefraiche
425 g mel
1 tsk groft salt
100 g smør
1 æg
12 pølser

Opløs gær i vand. Tilsæt cremefraiche. Tilsæt mel, smuldr smørret i, tilsæt salt og æg. Slå dejen sammen.
Lad dejen hæve i 30 min.
Rul dejen ud af flere omgange, og tilsæt pølser.
Efterhæve i 15 min. Pensl med mælk el. æg.
Bag i 15 min ved 200 gr.
Min familie er helt tossede med dem ;o)


1 kommentar:

  1. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min, og for at du deltar i min give-away :)

    Vi var i Danmark i sommer, og jeg ble stor fan av pølsehorn! Denne oppskriften ha jeg skrevet ned, og skal hjem og lage :D Tuuusen takk - nam nam, ser godt ut.

    SvarSlet

TAK, fordi du giver dig tid til at skrive en kommentar - det gør mig glad.