torsdag den 20. august 2009

"Mor, kommer man i fængsel, hvis man..."

Magnus på 3 er MEGET optaget af begreber i øjeblikket - og især de store, tunge begreber som død og frihedsberøvelse.

Han kan spørge tusinde gange om dagen, om man dør af dit og dat og dut - eks. hvis han kommer til at tabe sin gulerod på gulvet "dør jeg nu, hvis jeg spiser den beskidte gulerod ?" (det skal lige siges, at vores gulv ikke er specielt beskidt ;0)
Eller hvis han kommer til at skubbe til Linus "dør Linus nu, når jeg rammer ham der ?" Vi bruger rigtig mange timer på at forklare at man ikke bare sådan dør, det er noget der sker når man bliver meget gammel, eller meget syg.
Og vores pædagogiske evner, kom da også på prøve da vi var til barnedåb og Magnus ser en meget gammel og rynket dame med rollator på vejen ud af kirken - han går hen til hende, kigger op på hende og siger så : "du er meget gammel, du dør snart!!!!" Ja, så er det sgu om at finde en grimasse der kan passe.... *LOL*

En anden ting der optager ham, er det med at komme i fængsel - det der med at man bliver låst inde. En dag jeg dyttede af en anden bilist sagde Magnus "Mor, nu kommer du altså i fængsel, for det der er forbudt"
Han er også bange for at han kommer i fængsel, når han f.eks er uartig herhjemme - hvis vi skælder ud, siger han bagefter "kommer jeg nu i fængsel ?"...

Altså virkelig store begreber, der fylder i en lille mands hoved......

1 kommentar:

  1. Kan se jeg har noget at øve mig i, til når Cody om nogle måneder når samme alder ;0)

    SvarSlet

TAK, fordi du giver dig tid til at skrive en kommentar - det gør mig glad.